M. Kulbokas: prekybos segmentas ES rodo atsparumą, naujas Vilniaus oro uosto terminalas turėtų padaryti teigiamą poveikį prekybai
Šaltinis: BNS Plius
Prekybos segmentas Europos Sąjungoje rodo atsparumą, antradienį „Newsec“ organizuotoje 2024 metų NT rinkos apžvalgoje „Newsec Property Outlook, Autumn 2024“ teigė „Newsec“ tyrimų ir analizės grupės vadovas Baltijos šalyse Mindaugas Kulbokas.
„Kalbant apie prekybą, žodis „atspari“ Europos Sąjungoje yra tas, apie kurį akcentuoja visi. Daug buvo spekuliacijų, kad tie pastatai, kurioje yra prekybos, bus uždaryti ir visą laiką sakydavo, kad kaip yra Amerikoje su prekybos centrais, tai Europoje to neįvyko, nebuvo niekas uždaroma“, – teigė M. Kulbokas.
„Aišku, kad vyksta prekybos centruose transformacija ir jau nieko nestebina, kad prekybos centre turime sporto klubą. Jau nieko nestebina, kad prekybos centre turime kliniką. Jau nieko nestebina, kad prekybos centras yra gera vieta valgyti. Visa tai yra kopijuojama ir daroma“, – sakė jis.
Anot jo, atlikdami transformaciją prekybos centrai akcentuoja, jog visos paslaugos yra vienoje vietoje.
Pasak M. Kulboko, Lietuvoje prekybos centrų augimą skatina žmonių kiekis ir nebloga situacija su apyvartos augimu.
„Skatina žmonių kiekis, tiek, kiek mes turime gyventojų. Čia Lietuva niekaip negali su savo 2,8 mln. nusileisti 1,8 mln. ir 1,2 mln. turinčia Latvija ir Estija. Akivaizdu, kad mes turime šiuo atveju visiškai neblogą situaciją su apyvartos augimu“, – tvirtino M. Kulbokas.
Jo teigimu, teigiamą poveikį prekybos segmentui Lietuvoje padarys kitąmet atidaromas naujas Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas.
„Terminalas, mano manymu, prekybos centrams duos didelį poveikį, bus poveikis nuo šito daikto susitvarkymo, nes iš tikrųjų tai, ką matome Rygoje, kuri turi jungiamąjį oro uostą ir turi užsienio turistų srautą, ji yra visiškai įgali paimti jų pinigus atsivežamus. Tai galime turėti visai neblogą verslą ir galvoju, jo ši investicija, kuri padaryta oro uosto, atneš mums papildomus srautus į prekybos centrus“, – teigė M. Kulbokas.
Pasak M, Kulboko, prekybos segmente aktyvūs yra maisto operatoriai, kurie nepaisant to, jog, atrodo, rinka yra visiškai užimta, per šių metų pirmus du ketvirčius atidarė 11 parduotuvių, papildydamos rinką 10 tūkst. kv. m plotu.
„Atrodo, kad ten jau taip viskas tanku, atrodo, kad tik gatvę pereik ir kitas prekybos centras yra, bet vis dėlto plėtra nestabdoma“, – tvirtino jis.
Anot jo, vidutinė prekybos centrų apyvarta per šių metų pirmus du ketvirčius augo 2 proc., apyvartos augimas yra organiškas, bet susilpnėjęs.
„Geri prekybos centrai, aišku, kad veikia gerai ir viskas tai susideda iš to mikso, kaip mes vis dėlto prekybos centre jaučiamės. (…) Gerai sekasi tiems, kurie turi gerą miksą. Jeigu akcentas yra sudėtas tik į restoranų zoną, prekybos centras turi vien tik restoranų zoną, tai akivaizdu, kad jam nėra gerai. Šiandien padidėję mokesčiai, kurie yra skirti restoranų veiklai, iš tiesų padarė meškos paslaugą. Šiandien restoranų veiklos augimas yra ties 2 proc. sustojęs, taigi kai kurie dalykai, kurie ateina iš valstybės, gali padaryti įtaką. Tai kokią proporciją mes prekybos centre viduje turime, nuo to priklauso ir ta vidutinė apyvarta“, – teigė „Newsec“ atstovas.
Pasak M. Kulboko, prekybos centrams įtaką daro ir klimato sezonų kaita.
„Kiekvieną kartą mes vis prisimename apie tai, kad mūsų sezonai išilgėja. Rugsėjo mėnesį visą laiką sakau, kad jis neprasideda rugsėjį, kol būna plius 20 laipsnių. Iš tikrųjų tai turi įtakos ir parduotuvių veiklai, kada šilta be galo, kaip vasarą rugsėjo mėnesį ir nieks neperka rudeninių drabužių. Tai truputį yra ir tokių įdomių dalykų stebima, tačiau drabužiai šiandien nelabai turėtų džiaugtis prekybos centruose“, – sakė M. Kulbokas.
M. Kulboko teigimu, maisto, gėrimų mažmeninės prekybos segmento situacija bendrai atrodo neblogai.