Suomijos logistikos ir siuntų bendrovė „Itella“ ieško naujo sprendimo savo logistikos centrui Kaune

Suomijos logistikos ir siuntų bendrovė „Itella“ ieško naujo sprendimo savo logistikos centrui Kaune

Logistikos ir siuntų paslaugas teikianti bendrovė „Itella“ sėkmingai įsitvirtina Lietuvos rinkoje ir ieško naujų patalpų logistikos centrui Kaune. Planuojama, jog išsinuomotame objekte sparčiai auganti Suomijos bendrovė veiklą pradės jau 2022 metų pradžioje. Naujo logistikos centro paieška užsiims tarptautinė nekilnojamojo turto (NT) konsultacijų bendrovė „Newsec“.

Stebint palankias tendencijas logistikos ir siuntų paslaugų teikėjams, savo veiklą plečia ir „Itella“. Bendrovė šiuo metu turi du logistikos centrus Vilniuje ir Kaune. Dabartinį Kauno logistikos centrą 2022 m. „Itella“ siekia pakeisti naujesniu ir didesniu Kaune arba Kauno apskrityje. „Newsec“ ekspertų teigimu, Laikinoji sostinė yra svarbus mūsų šalies logistikos mazgas, kurio potencialas dar labiau auga artėjant „Rail Baltica“ projekto, užtikrinančio patogų susisiekimą geležinkeliais tarp senosios Europos ir Šiaurės Europos, užbaigimui.

Anot „Itella“ vadovės Rasmos Saulės, konkurencija tarp logistikos ir siuntų pristatymo bendrovių yra intensyvi, tačiau auganti e. prekyba didina ir galimybes rinkoje. Su tuo susijusi ir Suomijos kapitalo „Posti“ gru-pės, kuriai priklauso ir „Itella“, strategija, pagal kurią vis didesnis dėmesys skiriamas elektroninių parduotuvių prekių pristatymui. Veiklos plėtra Lietuvoje yra kruopščiai suplanuota ir jai ruošiamasi iš anksto, no-rint užsitikrinti geriausias pozicijas rinkoje.

Pasak nuomininką atstovaujančios bendrovės „Newsec“ tarpininkavimo grupės vadovės Jurgitos Ragaišės, dėl pandemijos sukeltų apribojimų ir laisvo fizinio apsipirkimo suvaržymų, vis sparčiau augant e. pre-kybai natūraliai didėja ir siuntų skaičius tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos duomenys rodo, kad 2020 m. II ketvirtį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, siuntinių skaičius šalies viduje išaugo 66,6 proc., tarptautinių siunčiamų – 31,7 proc., o tarptautinių gaunamų siuntų skaičius siekė 44,1 proc.

Bendrovė su potencialiu nuomotoju sutartį planuoja pasirašyti 5 metams. Kaip pagrindinius svarbiausius kriterijus ieškomam objektui J. Ragaišė įvardija logistikos centro lokaciją šalia autostrados A1 bei patogų susisiekimą su Vilniumi ir Klaipėda. Ieškomo sandėlio plotas turėtų sudaryti 5000-7000 kv. m, o administracinių patalpų – 400-500 kv. m. Taip pat labai svarbus ir vartų bei rampų skaičius, esantis siūlomame objekte.

Ieškomas logistikos centras turi būti pritaikytas „Cross-dock“ paskirstymo procesui, kai priimtos siuntos nededamos į saugyklą ar saugojimo zonas, o iškart yra iškraunamos vienoje sandėlio pusėje, išskirstomos ir perkraunamos į transportą siuntų pristatymui vartotojui. Labai svarbu turėti galimybę siuntas pristatyti kuo greičiau, todėl nuomai ieškomas objektas su 25 vartais ir 15 rampų.

Pasak J. Ragaišės, objektų, tinkamų vykdyti „Cross-dock“ veiklą, Lietuvoje nėra daug, tačiau atsižvelgiant į spartų e. komercijos ir siuntų pristatymo, taip vadinamo „last mile“ poreikio augimą, tokių patalpų paklausa ateityje tik augs. Šis sprendimas nepakeičiamas tarpiniuose paskirstymo sandėliuose, dirbant su greitu prekių judėjimu.

„Nors ankščiau NT logistikos segmentas didelio investuotojų dėmesio nesulaukdavo, šiuo laikotarpiu jis tapo viena geriausių ir perspektyviausių investicijų. Dėl COVID-19 pandemijos, varžančios laisvą fizinį prekių įsigijimą, vis labiau auga poreikis apsipirkti internetu ir tai tampa nauju vartojimo įpročiu. Kompanijos vykdančios tokią veiklą siekia trumpinti logistinę grandinę ir tai glaudžiai siejasi su reikalingo NT potencialu. Jeigu prieš karantiną e. prekybos apyvarta buvo 3-4 proc., tai nuo kovo mėn. ji kilo iki 15-18 proc. nuo bendros mažmeninės apyvartos. Su tuo susijęs ir staigus sandėlių paklausos išaugimas“, – teigia J. Ragaišė.